25 Temmuz 2012 Çarşamba

İnsanımızın İronik Ramazan Halleri

Mübarek Ramazan'da birçok kişinin hal ve hareketlerinde değişiklik tespit ediyorum ve bu durum hiç hoşuma gitmiyor. Hoşgörünün tavan yapması, karşılıklı anlayışın üst seviyede olması gereken Ramazan ayında her köşede bir münakaşa...

Öncelikle, oruç tutmayan bazı kişilerin, tutanlara saygılı olması gerek. Bu sıcaklarda, bu kadar uzun zaman aç ve susuz kalanların gözüne sokar gibi yemek yememek, su ve çeşitli sıvıları gözlerine baka baka cokkudu cokkudu içmemek gerek. Gider bir cafede veya restoranda yer, içersin ona lafım yok. Ama sokakta, bankta yanındakinin oruçlu olabileceğini düşünmek ve ona göre davranmak gerek. 1 aylığına lan. Bir köşeye gidip orada için, yiyin en kötü. Milletin gözüne sokmayın.

Şimdi oruç tutup, tutmayanlara saldıranlara gelelim. Kimsiniz lan siz! Neye dayanarak insanların inancını sorguluyorsunuz. Neymiş ''Ben oruç tutarken, cafede yemek yiyemez kardeşim!'' miş. Yok ya. Oruçluysan ne işin var kardeşim cafede, lokantada. Eğer bile isteye gözünüze soka soka bu işi yapan varsa, uyarır gidersiniz. Ama hiçbir uygunsuz hareketi olmayanlara kaldırım taşıyla filan saldırıp ''Yezid'' demek de ne oluyor! Bu bahsettiğim olay geçen gün Trump Towers'ın altındaki cafede yaşandı. Olacak iş değil.

Halbuki oruç tutan insan, dinde zorlama olmadığını, İslam'ın hoşgörü ve anlayışı öne çıkaran bir inanç olduğunu bilen insan olmalı. Tam aksine, dini doğru algılamadan, insanların dini inançlarını sorguluyorlar, zorluyorlar. Bu resmen cahilliktir.

Bir de oruç tutarken aşırı agresif olan, her şeye bağırıp çağıran tipler var. Bir dakika fazla bekledi diye kasiyerlere bağıranları mı istersin, trafikte sağa sola bulaşık olanları mı istersin... Neler gördüm neler. Bir de bahane olarak ''Oruçlu kafayla bir de seni mi bekleyeceğim'' gibi saçma sapan şeyler yumurtlamazlar mı... Buradan net söylüyorum. Eğer yok yere insanların kalbini kıracaksanız, oruç tutmayın kardeşim. İnan sevaptan çok günah oluyor.

 ''Ay bayılacağım açlıktan, öldüm, bittim. Ne oruçmuş yeaa'' diye ergen gibi ağlayan koca koca insanlar da samimi olmadıklarının farkına varsalar çok iyi olur. Yemiyoruz keza. İlgi çekmek için yapmayın bunu. ''Bak, oruç tutuyorum'' diyerek gösteriş yapamayanlar, böyle yaparak herkese ilan ediyor oruç tuttuğunu. Sanki zorla tutturuyormuşuz gibi. Elbette acıkacaksın, elbette susayacaksın ama ortalığı yaygaraya vermenin mantığı nedir? Dokunuyorsa, fazla zorluyor, sağlığına etki ediyorsa tutma oruç. Ama tutuyorsan da adam gibi davran. Gösteriş yapmak için ibadet edenlerden olma.

Bahsettiğim kişiler gibilerine siz de rastlamışsınızdır muhtemelen. Ramazan, oruç, ibadet gibi kavramlara ne kadar ters değil mi. Ben gördükçe sinirleniyorum, uyardıkça benimle tartışmaya çalışıyorlar. Hoşgörü ve anlayışı gün geçtikçe kaybediyoruz. Ramazan'da bunu daha da net gözlemleyebiliyorum. İbadet etmemizin sebebi tam tersi iken... İronik deyip yazıya son veriyorum.


Karşımızdaki insanlara karşı anlayışlı olmaya çalışalım. Çalışalım ki yaşanmaz hale gelmeye başlayan Dünya, iyice keşmekeşe dönmesin. Oruç tutanlara Allah güç versin. Herkese hayırlı Ramazanlar.


1 yorum:

  1. önce hafiften oruçlulara bir gaz,ardından koyu bir fırça....Bravo usta yazarlık bu olsa gerek

    YanıtlaSil